onsdag 11 mars 2009

Vid middagsbordet

-Hur har din dag varit?
Vi sitter vid middagsbordet,tankar magar och varandra
-Gympan gick bra,det var helskönt på biblioteket!Boken jag reserverat hade redan kommit!
-Kul!
-Jag kom till andra level och gjorde en ny sparning!Sen transformerades jag till en zombie och då dog alla.
Sonen ivrig och avbryter,ofta..
-Mmm,ok
Äldsta försöker ha tålamod med de yngre syskonen
-Ekollon!
Skratten sprider sig
Kavata blåögda berättar gärna vad hon gjort idag
Morfar vänder sig till henne
-Vad har du mer gjort då?
-Eeeeh..bajsat!!Massor..Dutti Kicka!!
-Ååå va..bra..morfar kämpar tappert med de ord han fått
Tänk,här sitter jag med de människor som är bland de allra Viktigaste människorna i mitt liv
Vi delar Vardagen,tvätthögarna,röriga hallen,läxläsningen och framförallt
Kärleken
till barnen
Vilken förmån
Vilken Gud som ordnar så bra..
Glädje!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar