torsdag 26 mars 2009

MittinattenKärlek

Jag vaknar mitt i natten,inget ovanligt alls för att vara mig.
Det är kolsvart i hemmet
Känner efter
Törstig kanske?
Smyger ut i köket,tar ett glas,vänder mig om vid ljudet av tassar
Vovven suckar,tittar
Sätter mig på golvet,lutandes mot diskmaskinen,kliar dig på magen
Vi börjar nog bli lite polers nu.I början tyckte du jag var pest,
kände mig ofta utblängd av trumpen tax.
Du tyckte jag snodde din plats i sängen osv
Men sen vi fick vår morgonstund,promenaden..du smälte allt lite..
Vi njuter varandra
dricker upp
Reser mig,går in till barnen,pussar pannor och stoppar om
Är på väg ut,när jag stannar på tröskeln
för det är då jag märker det
Allas fyras andetag är ett
Är det möjligt?
Fyra barn i samma andetag
magiskt...
Står kvar
Förundrad
Känner Vilan,Stoltheten
Fylls av Tacksamhet till Gud
som ordnar så bra..
Smyger ner i sängen..då kommer nästa Kyss från Himlen
när du i sömnen söker upp mig
Det händer varje natt
din hand,lite trevande,sökande
Landar lugnt hos mig
jag ligger stilla
Känner Lyckan i tårarna på kudden
Gud är Kärleken
och han öser över lilla mig
det är min tur nu
efter stormar och höga vågor
Är jag äntligen i hamn
Nu behöver jag bara ta emot
Vila i Kärleken

1 kommentar:

  1. Åh fina du! Jag känner igen mig så väl, förutom att jag inte har någon trumpen tax... Istället gosedjur utspridda i olika former överallt.
    Lyckan och tårarna av att se sina barn, pussa, stoppa om, och kärleken!
    Jag ska följa dig genast. När började du skriva?
    Det var med tårar jag läste detta!
    /Katarina (brakatarina)

    SvaraRadera